سلام همكاران همان نقد زیرین می باشد كه واضح تر شده برای دیدن شما عزیزان 1394/3/5
گونده ليگ سوزلر آذر بايجان اوغلوندان
امیدوارم بادرج واقعیتها،انعكاس مشکلات عمومی مردم وکارگران مخابرات مراکز روستایی (قشر ستمديده اين سرزمين)وبا ياري ومساعدت شما عزيزان به وظيفه شرعي وديني خودعمل كرده وصداي مظلوميت انسانهاي فراموش شده را به گوش مسئولين برسانم.

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وطن سسي و آدرس watansasy.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 47
بازدید دیروز : 179
بازدید هفته : 277
بازدید ماه : 275
بازدید کل : 47391
تعداد مطالب : 785
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

https://telegram.me/joinchat/CTykzQhYDnD7TJj00YtduQ

آمار مطالب

کل مطالب : 785
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 47
باردید دیروز : 179
بازدید هفته : 277
بازدید ماه : 275
بازدید سال : 1381
بازدید کلی : 47391
سلام همكاران همان نقد زیرین می باشد كه واضح تر شده برای دیدن شما عزیزان 1394/3/5

 

 

باسمه تعالی

موارد ابهام دار موجود در قرارداد

با سلام

قرارداد تحویلی شركت مخابرات ایران به وزارت تعاون ، كار و رفاه اجتماعی ( مورخ 1394/3/4 ) دارای ایرادات زیر می باشد . خواهشمند است مساعدت گردد تا در حدود مقررات قانون كار و آیین نامه های اجرایی آن اصلاح گردد .

1- واژه كارگزار در قرارداد استفاده شده است . در قانون كار همواره بحث بین كارگر و كارفرما مطرح می باشد . لذا پیشنهاد می گردد كه این واژه تبدیل به واژه كارگر گردد .

2- در بند 3 قرارداد نوع كار تعریف نشده نوع كار كارگر باید مشخص گردد .

3- در بند 4/4 اعلام گردیده تخلف را شركت مخابرات تشخیص می دهد و بر اساس آن باید با كارگر برابر چارچوب آیین نامه اقدام و كارگر را اخراج می نماید . این بند باید به شرح زیر اصلاح گردد : تخلف را كافرما به كمیته انضباط كار كارگاه گزارش می دهد و این كمیته انضباط كارگاه است كه نوع تخلف ، میزان آن و نوع برخورد با خاطی را تشخیص می دهد .

4- در بند 5/4 چنانچه خسارت و هزینه ای وارد و یا اموالی حیف و میل گردد در قرارداد ذكر شده ، كه نظر شركت مخابرات قطعی و غیر قابل اعتراض اعلام شده است . این متن باید اصلاح گردد . نظر كارشناس مورد اعتماد دو طرف می تواند رافع این مشكل باشد .

5- در بند 6/4 قرارداد اعلام گردیده ، در صورتی كه خسارت یا وقفه با تعطیل كار به وجود آید اعلام گردیده دو برابر میزان خسارات وارده از كارگر اخذ گردد در صورتی كه عدالت حكم می نماید به اندازه خسارات وارده كارگر باید جوابگو باشد درج دو برابر خارج از وجاهت قانونی می باشد .

6- 7/4 خدمات پست و پست بانك و ... به شرح وظیفه كارگر اضافه گردیده است . آیا این وظایف با همان هزینه سابق انجام می شود ؟ تكلیف دو كارفرما دیگر چی می شود ، وظیفه كارگر مخابرات در مقابل این دو مدیر جدید اضافه شده چگونه خواهد بود ، از سه نفر دستور كار بگیرد ؟ آیا می شود ؟‌

7- در تبصره بند 5 اعلام شده در صورت ضرورت جابجایی محل خدمت كارگراین تغییر توسط كارفرما در سطح استان تعیین می گردد این مورد بر خلاف آیین نامه انضباطی كارگاه می باشد و كارفرما با این حربه باعث مشكلاتی برای كارگر خواهد گردید .

8- در بند 6 قرارداد ، مدت قرارداد از تاریخ ......... لغایت تاریخ ............. به مدت یك سال ذكر گردیده است ، چون این بند بر خلاف ماده 83 قانون الحاق موادی ..... می باشد بهتر است به ادامه این بند افزوده گردد ( در صورت تمایل كارگر این قرارداد برای یك سال دیگر قابل تمدید می باشد )

9- در بند 7 قرارداد به كارفرما اجازه داده شده كه در صورت تمایل ساعت كار را كمتر از هفت ساعت و بیست دقیقه در روز یا 44 ساعت در هفته تعیین نماید در صورتی كه میزان ساعت كار در روز ، هفته یا ماه بر اساس ماده 51 و قانون كار 57 باید ثابت باشد .

10- بند 1/8 اعلام گردیده كه مزد مبنای كارگر مخابرات روستایی برابر طرح طبقه بندی شركت كه به تأیید وزارت تعاون ، كار و رفاه اجتماعی خواهد رسید می باشد ، لازم به توضیح است كه هم اكنون شركت مخابرات ایران و شركت مخابرات در استان ها دارای طرح طبقه بندی مشاغل می باشند و برابر ماده 38 قانون كار نباید بین كارگران یك كارگاه در زمینه پرداخت مزد و مزایا تبعیض وجود داشته باشد .

11- ایراد تبصره 1/8 : كارگر مثل هر شهروند ایرانی حق دارد در صورت مشاهده اجحاف و تبعیض در مورد حقوق خود به مراجع قضایی و غیر قضایی شكایت نماید و هیچ كسی نمی تواند این حق را از وی سلب نماید این تبصره قرارداد بر خلاف قانون اساسی ، حقوق مدنی و ماده 157 قانون كار می باشد .

12- تبصره بند 4/8 : كارفرما مكلف است به استناد ماده 38 قانون كار امكانات رفاهی و حقوقی را برای كارگران یك كارگاه یكسان در نظر بگیرد و نمی شود تعدادی از كارگران را از كمكی كه به سایر كارگران می گردد محروم نماید .

چون كارگران مخابرات روستایی :

1- با توجه به مواد 5 و 188 قانون كار كارگران شركت مخابرات ولو اینكه قانون نداشته باشند ، مشمول قانون كار می باشند .

2- به استناد ماده واحده مصوبه مجلس شورای اسلامی قانون بودجه سال 1389 كل كشور كه در تاریخ 1388/10/12 از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام موافق با مصلحت نظام تشخیص داده شد .

3- به استناد بند 62 از ردیف 86 قانون بودجه سال 92 كه شركت متولی ( شركت مخابرات ایران ) متعهد به استمرار بیمه و قرارداد مستقیم با كارگران ، پیمانكاران و كارگزاران روستایی طبق شرایط و ضوابط مقرر در قانون كار می باشند .

4- به استناد بند 83 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) كه در مورخ 1393/12/13 تحت شماره 87035/488 از طرف مجلس به دولت ابلاغ گردید .

جزو كارگران رسمی مخابرات محسوب می گردند لذا حق دارند در نهادهای داخلی كارگاه حضور داشته باشند به همین منظور حضور كارگران در كمیته انضباط كارگاه ، كمیته طبقه بندی مشاغل ، كمیته حفاظت و ایمنی و ... حضور داشته باشند از وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعی و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی استدعا دارد كه در این رابطه نیز نظر مثبت شركت مخابرات ایران را اخذ نمایند .

 



تعداد بازدید از این مطلب: 1023
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود